Interjú Szabó Szilárd

2013.01.01. 13:41 2Fast 2Furious

Mindenki "Édesapája", a vadállat Mercit nyúzó Szabó Szilárd második lett az idei bajnokság pro kategóriájában. Az idei szezonról és 2013-as terveiről faggattam őt...

RiKA: Hitted volna év elején, hogy a dobogó második fokára állhatsz majd fel?

Szabó Szilárd: Én a magam szórakoztatásáért driftelek elsősorban. Nem érdekel a helyezés, nem érdekel az eredmény, csak a drift és az élvezet. Nem gondoltam arra még a szezon elején, hogy akár a dobogó közelébe is kerülhetnék, nemhogy arra, hogy a második leszek. Nem foglalkoztatott mindez, de persze boldog vagyok nagyon.

RiKA: Kit tartottál esélyesnek az idény elején?

Szabó Szilárd: Így év végén már könnyebb lenne okosakat mondani. :)  Még a szezon elején az esélyesek közé soroltam volna a Zentai testvéreket és Indiánt is - ha elkészült volna az autója időben. Akiben nagyon "hittem" az Grózinger Zsolti volt, hiszen az előző idény végére nagyon jól összeszokott már az autójával. Úgy gondoltam idénre megérik a győzelem, hiszen végig nagyon agresszíven ment az M5-tel.

RiKA: Hogyan szuperált az autód?

Szabó Szilárd: Szerencsére nem panaszkodhatok, jó volt minden. Hozta az autó mindazt, amit kellett, amit elvártunk tőle, de sajnos ez már nagyon kevés ebben a mezőnyben, ezeken a gyors, tempós pályákon. Önmagához képest nagyon szuper volt a Merci és megbízható is, és ez nagyon fontos volt végig. Most év végén viszont már úgy gondoltam, hogy szinte már alkalmatlan a versenyzésre, így meg is hirdettem...

RiKA: Milyen autóval indulsz akkor jövőre?

Szabó Szilárd: Az E500 még mindig az enyém, így lehet, hogy marad ez a következő szezonra is. Azonban ha nem sikerül erősebb autóval rajthoz állnom, akkor lehet, hogy a bajnokság helyett kénytelen leszek olyan versenyeket találni, ahova elég még ez a versenyautó is. Szóba jöhetnek a vizes pályák, vagy a külföldi csiki-csuki pályákat kedvelő versenyek. De sohasem lehet tudni, hogy mit hoz a jövő...

RiKA: Melyik volt a 2012-es idény legkeményebb, legemlékezetesebb versenye számodra?

Szabó Szilárd: A legjobb talán a Trackwood volt, ott mindenkinek fel kellett kötnie a gatyát. Nagyon kemények voltak az EDC-s fiúk is. Hihetetlen volt, ahogy Dmitriy Illyuk lefűzte a máriapócsi pályát, de nagyon ügyes volt a "zetexes" fiú is. :)   Nagyon tetszett a külföldiek stílusa - no és persze az autóik sem voltak rosszak. :)

RiKA: Mit szeretnél csinálni tíz év múlva ilyenkor?

Szabó Szilárd: Ücsörögni egy wellness szálloda medencéjében, az USA-ban egy jól sikerült drift szezon után... :)

by RiKA

komment

Címkék: előre kilinccselelőre kilinccsel

A bejegyzés trackback címe:

https://kilinccselelore.blog.hu/api/trackback/id/tr184990311
Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása